De wonderbaarlijke wereld van Arriva

Arriva verzorgt nu al weer iets meer dan een jaar het OV in Limburg.

Zelf maak ik eigenlijk alleen gebruik van de treinservice. Nou ja, service? Laat ik beginnen met de ongetwijfeld goede bedoelingen van het personeel. Werken in bepaalde omstandigheden vraagt veel.

Ik wil eigenlijk niet te snel zeuren, maar door onderstaande anekdote kan ik het niet laten.

Een paar weken geleden werden we in de trein van Kerkrade naar Heerlen gecontroleerd. Het was weer eens te druk. Veel mensen moesten staan. De capaciteit van de trein leidt vaak tot ongemakkelijk, maar onvermijdbaar lichamelijk contact. Sommige klanten spraken met de controleurs. De controleurs zeiden dat het net niet druk genoeg was om de trein niet te controleren. Ze konden er nog net door. Drukker, dan stappen ze gewoon niet in. En de tip: jullie moeten klagen, want anders weten ze nooit dat de trein te klein is en doen ze niets.

Dat was bij mij niet aan dovemansoren gericht. Een probleem. Ik zoek tot de dag van vandaag nog naar de mogelijkheid om te klagen. De drempel om dit te doen heeft Arriva behoorlijk hoog gelegd. Dat ontmoedigt het klagen, ook het terechte klagen. Zo houden ze mooi vol dat er maar weinig geklaagd wordt en kan de provincie tevreden worden gehouden.

Nu las ik vandaag dat je volgend jaar als klant in Limburg op eigen kosten mee kunt sparen om samen met Arriva bomen te planten. Ik vind dat wonderbaarlijk en krijg een cynisch gevoel. Vindt Arriva dat de klant de … in kan?

Ik hoop dat Arriva weer snel op het serviceniveau van haar voorganger komt.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s